Content is king
De hoofdvraag bij online marketing is altijd:
Hoe zorg je ervoor dat je online gevonden wordt?
Door continue aanpassingen in algoritmes, is er geen vaste formule voor het verbeteren van de vindbaarheid van je website. Dat vraagt om creatieve marketeers die met hun neus bovenop de meest recente online ontwikkelingen zitten. En dan niet voor traditionele marketingcampagnes, maar voor het maken van pakkende online content:
Content marketing dus.
Maar eerst, terug naar de basis.

Wat is content marketing?
Het ‘Content Marketing Institute’ definieert al jaren wat content marketing is op basis van de nieuwste inzichten. Wij hebben hun definitie vertaalt naar begrijpelijke taal en zijn daarmee zelf tot de volgende omschrijving van content marketing gekomen.
De content marketing definitie van Red Banana
Content marketing is een vorm van marketing waarbij het bieden van relevante content aan de doelgroep centraal staat.
Content is het Engelse woord voor inhoud: inhoud kun je delen door middel van tekst, foto’s, video’s, et cetera.
Content marketeers houden zich bezig met het delen van informatie in de vorm van met name tekst en beeld. Het doel van deze content is om de online vindbaarheid van jouw product of dienst te verbeteren.
Het uiteindelijke doel is natuurlijk het behalen van conversies: een actie die een anonieme websitebezoeker omzet tot een lead of klant.

Waarom content marketing?
Content marketing is geen marketingvorm die je ‘er even bij doet’. Het is een vorm van marketing die continu aandacht vergt en die – wanneer je er nog maar net mee begint – tijd nodig heeft om zijn effectiviteit te laten zien.
Maar als je continu investeert in content marketing, dan stellen de resultaten allesbehalve teleur!
Benieuwd waarom jouw organisatie zou moeten investeren in content marketing?
Wij geven je maar liefst 10 redenen!
- Content marketing vergroot je zichtbaarheid
Het internet staat bol van de content: blogs, gifjes, video’s. Hoe zorg je ervoor dat jouw content eruit springt en bij jouw doelgroep terecht komt?
Door content te delen die jouw doelgroep verder helpt op een manier die hen het meest aanspreekt.
- Content marketing helpt je bij het aanscherpen van je doelen
Wie succesvol wil zijn met content marketing moet scherpe doelen formuleren. Waarom zou je bepaalde content creëren, welke vraag beantwoord je hiermee of welk probleem los je hiermee op?

- Content marketing dwingt je om jouw doelgroep beter te leren kennen
Bij iedere vorm van content die wordt ontwikkeld, moet je nadenken over wat de toegevoegde waarde ervan is voor je doelgroep.
- Content marketing biedt eindeloze mogelijkheden
Bij content marketing denk je in eerste instantie misschien aan tekst, beeld en video. Die media kun je op verschillende manieren delen. In een whitepaper, blog, videographic, social media campagne, noem maar op. Zo is er altijd wel een vorm te vinden die bij jouw onderneming en doelgroep past.
- Content marketing helpt met het opbouwen van een langdurige relatie met je klanten
Met content kun je jouw doelgroep écht verder helpen. Dit creëert vertrouwen en dát is de basis voor een langdurige relatie.

- Content marketing is de beste manier om aan je reputatie te werken
Door middel van content kun je laten zien wie je écht bent, waardoor je jouw reputatie direct kunt beïnvloeden.
- Klanten zijn beter geïnformeerd dan ooit
Door het internet weet je doelgroep meer dan ooit. Bovendien wil je doelgroep zich eerst goed informeren voordat ze een aankoop doen. Deel die informatie met ze en help ze verder. Dat is de basis voor het creëren van een vertrouwensband en een langdurige relatie.
Consumers consult an average 14,8 pieces of information before making a buying decision - Ben Tyson, Google
- Content marketing maakt je interessant, niet irritant
Je producten en diensten sec aanprijzen komt al snel spammerig over en daar wek je alleen maar irritatie mee op.
Wees juist interessant en relevant voor je klanten door hun vragen te beantwoorden en problemen op te lossen met je content.
- Content marketing is een vorm van inbound marketing
Zo hard mogelijk roepen dat jij de beste bent, is al lang niet meer effectief. Inbound marketing is de manier om het vertrouwen van je klanten te winnen. Content is een goede pull strategie om je doelgroep te bereiken.

- Met content marketing kun je continu inspringen op updates
Een update van Google of Facebook kan er al voor zorgen dat je jouw content marketingstrategie moet herzien. Gelukkig is die ruimte er ook, doordat je continu met content bezig bent.
Content marketing the Red Banana way
Bij Red Banana houden we ons dagelijks bezig met content marketing. We helpen bedrijven bij het beantwoorden van hun online communicatievraagstukken. Zoals:
- Hoe vertaal je jouw verhaal naar pakkende teksten?
- Zijn teksten überhaupt wel het juiste soort content voor jouw platform?
- Welke contentvormen passen het beste bij jouw verhaal?
- Hoe zorg je ervoor dat die content het juiste publiek bereikt?
- Wat kunnen we uit de data van een website en social media platformen halen?
- En hoe vertaal je die statistieken naar nóg betere content?

Ons team ontwikkelt content voor websites, blogs en social media. We maken de paden van het World Wide Web vrij en zorgen dat jouw producten of diensten zichtbaar zijn bij de juiste doelgroep.
Onze drijfveer?
Simpel:
Wij zijn pas content als jij het bent!
Contentoutput in cijfers
Let’s go Bananas!
Benieuwd naar wat Red Banana voor jouw bedrijf kan betekenen op het gebied van content marketing? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. We komen graag langs. Uiteraard ben je ook van harte welkom voor een kop koffie en stuk banana bread bij ons op kantoor! Vinden we gezellig.
Content marketeer nodig?
Heb jij je content marketing goed geregeld of kun je wel wat hulp gebruiken? Wij helpen je er graag bij!
Neem contact op